Així tenim:
- Còmics, contes, novel·les i cinema: estratègies de promoció de la lectura per a joves, a càrrec d'Andrea Pozo. En aquest curs es treballaran les característiques dels joves lectors, la novel·la juvenil de qualitat, l'àlbum il·lustrat al cicle superior de primària i a secundària, la narració seqüencial (això és: còmic, novel·la gràfica, bande dessinée i còmic manga), el cinema i les adaptacions i altres formes de narració (videojocs, jocs de rol, apps narratives). Serà interessant veure quines estratègies i accions de promoció de la lectura es proposen. De fet, a vegades sembla que els astres s'aliniïn: a l'estiu va aparèixer la web bibliotecajuvenil.com, a càrrec de Júlia Baena, que ens parla dels serveis bibliotecaris per a joves, el disseny de web adreçat a aquest públic, la creació d'espais específics, etc., i ara fa 15 dies el Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona va fer la trobada "Biblioteca'm. El canvi serà cultural o no serà" on es va parlar dels joves i les biblioteques. Sembla que estem posant, per fi, el focus en aquest públic que sempre ha estat a cavall entre els infants i adults i, amb el qual, sovint no sabíem ben bé com actuar.
- Els àlbums il·lustrats en el desenvolupament lector d'infants i joves, a càrrec de Montserrat Castillo, Joaquim Noguero, Emma Bosch, Jaume Centelles, Marta Roig, Nati Calvo, Glòria Gorchs, Sònia Fernández i Gisela Ruiz. Per tots aquells que no vau poder assistir a la 9a Escola d'Estiu de Can Butjosa, aquest curs és la segona oportunitat: un repàs per la història de la il·lustració en la literatura infantil i juvenil a Catalunya, la relació entre l'art, els llibres il·lustrats i els infants, com hem de llegir un àlbum il·lustrat i algunes estratègies de promoció de la lectura amb els àlbums il·lustrats com a protagonistes des de les biblioteques i des de les escoles.
- Cursos de contacontes: ens n'ofereixen dos, un a la tardor i l'altre a la primavera, tots dos a càrrec d'una contacontes professional, Eva Martínez Pardo, que també es especialista en pedagogia sistèmica, la qual cosa aprota una visió holística del fet d'explicar contes tenint en compte la relació que s'estableix entre tots les persones que participen en una sessió. Els cursos són: Els contes a l'aula i Treballem les emocions a través dels contes. Tot i que cada vegada som més els bibliotecaris que ens atrevim a posar-nos davant dels infants i les seves famílies a explicar contes, és important disposar d'oferta formativa que ens ajudi a millorar les aptituds i tenir eines per conduir aquestes activitats. Al cap i a la fi -i aquesta és una opinió personal meva- hauria de ser una competència pròpia d'un bibliotecari infantil. No vull dir amb això que no haguem de comptar amb contacontes professionals, quantes més opcions narratives oferim als infants, millor, però és interessant que nosaltres també ens situem en aquest rol.
- La biblioteca escolar de qualitat (BEQ) i la creació de contextos d'invitació a la lectura, a càrrec de Jaume Centelles. Aquest curs, ja es va oferir l'any passat i els coneixements i l'entusiasme d'en Jaume van animar a molts bibliotecaris escolars a llençar-se a la piscina i gaudir amb les activitats que els proposava. Si és que... les biblioteques escolars de qualitat són possibles!
Per més informació, podeu consultar la web de la biblioteca o la pàgina de Facebook!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada