Mentre acabem d'enllestir una crònica amb cara i ulls del que va ser la matinal LIJera 100 llenguatges, 100 espais, 100 moments per llegir en família, que vam organitzar ahir, comencem a obrir boca amb les piulades que vam compartir mentre es desenvolupava la jornada, amb l'etiqueta #matinalLIJ.
Maria Vinuesa:" les famílies tenen un pes
fonamental en les escoles Reggio Emilia, part important del projecte
pedagògic". #matinalLIJ
Segueix la sessió matinal del Grup de literatura
infantil i juvenil des de #matinalLiJ
RE suposa que l'infant pugui fer el que li interessa
sense que representi un desgavell total ja que l'adult els acompanya.#matinalLIJ
Uoooo! Exclusiva! Coneixem l'enigmàtica autora Neus
Moscada a la#matinalLIJ!!! :)
Jo, Iris, de 31 anys, crec que aquestes rodones diuen
que són diferents perquè... #matinalLIJ pic.twitter.com/IC8C9hXM
Una fórmula d'avançar potser és mirar-nos les coses
des d'un altre punt de vista. #matinalLiJ pic.twitter.com/omGukv4T
Deures: establir relacions amb altres professionals, 2
viatges, formar-nos n partcipació, treballar n l'ideari d'àres infantils #matinalLiJ
Debat: "Hem de tenir un ideari molt clar sobre
les nostres necessitats i cap a on volem anar, i revisar i refer
constantment" #matinalLIJ
Ole, ole, ole! "@cobdc: Comença la matinal del Grup Jim Botó
"100 llenguatges,100 espais, 100 moments per llegir"." #matinalLIJ
Maria Vinuesa "sempre quan es fan coses
que no s'han fet mai hi ha una mica d'incertesa però sense incertesa no
avancem" #matinalLiJ
M.Vinuesa: "l'atelier és una figura que
recull i proposa diferents tallers i representacions artístiques dels temes
treballats"#matinalLIJ
El gran repte d'aquest model pensat per la
franja dels 0-6 és funcionar i estendre's en altres etapes. #matinalLiJ
Loris Malaguzzi va anar augmentant la seva
implicació en el projecte fins a liderar-lo, aportant visió i projecte de
futur. #matinalLiJ
"Els mestres acompanyen el procés
d''aprenentatge dels infants i dissenyen les condicions per tal que es puguin
dur a terme"#matinalLIJ
Els infants que estan en un mateix pla aprenen
molt de les interrelacions que estableixen entre ells. #matinalLiJ
Reggio Emilia neix post 2a guerra mundial com
a model autogestionat per famílies i professorat crític amb el model regular#matinalLiJ
Els grups són de 20 o 25 però sempre amb dues
persones al capdavant, això facilita un diàleg pedagògic entre elles. #matinalLiJ
RE aposta per un personal multidisciplinar amb
referents teòrics potents que orientin la pràctica. #matinalLiJ
No tenen material curricular convencional i
les observacions condicionen les programamcions. #matinalLiJ
La documentació és clau per fer visible la
seva activitat, a la comunitat de la que l'escola forma part. #matinalLiJ
Hi ha una formació inicial del mestre però és
la reflexió crítica i conscient és molt important. #matinalLiJ
L'experiència Reggio Emilia ens fa reflexionar
com organitzar d'altres maneres allò que creiem que s'ha de fer diferent. #matinalLIJ
Hi ha una gran cura de l'estètica, com a
objectiu pedagògic#matinalLiJ
L'escola ha de ser eclèctica i es pot inspirar
en molts moviments però ha de tenir un projecte propi. #matinalLiJ
Hem de respectar a l'infant, la seva llibertat
i al seu potencial.#matinalLiJ
Des de les biblioteques hauriem partir dels
infants a l'hora de programar. Com facilitem la seva partcipació? #matinalLiJ
Des de la biblio hem de pensar molt quin és
l'objectiu i elements que afavoriran que l'espai de participació es dugui a
terme. #matinalLIJ
Les famílies s'han de sentir respectades, hem
de comptar amb elles encara que això no impliqui fer sempre el que volen. #matinalLiJ
Com presentar un llibre facilitant al lector
l'anàlisi dl contingut i la forma i l seu gaudi, comprensió i desig x la
lectura? #matinalLiJ
Com fer un llibre amb un foli en 5 passes i
moments en que m'agrada estar sola perquè només quan estic sola... #matinalLIJ
Per què aquestes rodones diuen que són
diferents? #matinalLIJ
Opció 1: presentar el procés de creació del
llibre i reproduir el procés que volien seguir els autors en un nou
mini-llibre. #matinalLiJ
Opció 2: proposar que ells escriguin la ressolució de la
història i juguin amb aquest concepte" #matinalLIJ
Opció 3: jugar amb els matrials o objectes que
apareixen a la història. #matinalLiJ
Debat: "Som les biblioteques, institucions massa
tancades?"#matinalLIJ @CarmeFenoll
Debat: "Hi ha coses que potser no les
canviarem, però i si potser sí?"#matinalLIJ
Debat: "Provem diferents espais,
propostes...però no les deixem estar, mirem-les, mimem-les, girem-les del
revés, reflexionem."#matinalLIJ
Debat: "Les sales infantils acompanyem
els infants en el procés creatiu, el fomentem? O no estem prou preparats?" @CarmeFenoll #matinalLIJ
En molts casos els infants no són el centre ni
tenen cap veu en la definició de les biblioteques i les àrees infantils. #matinalLiJ
Debat: "Estem massa capficats en
processos tècnics i paràmetres estadístics que no ens deixen fomentar el procés
creatiu?"#matinalLIJ
Debat: "Repensem el servei, obrim camins
cap al procés creatiu, però mantenint un terme mig entre la nostra
quotidianitat"#matinalLIJ
Debat: "Manca una cultura de
participació, hem de començar a generar-la, 1rs resultats no seran els+ òptims,
n'aprendrem"#matinalLIJ
I treballar amb els arquitectes per tal de
facilitar que tinguin més present a l'infant i a les famílies en el seu
projecte. #matinalLiJ
Deures: 1) viatge a Reggio Emilia i
Munic-Hamburg 2) redactar un ideari de les àrees infantils #matinalLIJ
Deures: 3) programar un curs sobre què és un
procés de participació i com generar-ne canals des de la biblioteca. @cobdc #matinalLIJ
FI DE LA CRÒNICA piulada!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada