dimarts, 18 de desembre del 2012

Crònica (piulada) de la matinal LIJera 100x100x100

Mentre acabem d'enllestir una crònica amb cara i ulls del que va ser la matinal LIJera 100 llenguatges, 100 espais, 100 moments per llegir en família, que vam organitzar ahir, comencem a obrir boca amb les piulades que vam compartir mentre es desenvolupava la jornada, amb l'etiqueta #matinalLIJ.


Ole, ole, ole! "@cobdc: Comença la matinal del Grup Jim Botó "100 llenguatges,100 espais, 100 moments per llegir"." #matinalLIJ


Maria Vinuesa "sempre quan es fan coses que no s'han fet mai hi ha una mica d'incertesa però sense incertesa no avancem" #matinalLiJ

Maria Vinuesa:" les famílies tenen un pes fonamental en les escoles Reggio Emilia, part important del projecte pedagògic". #matinalLIJ

Segueix la sessió matinal del Grup de literatura infantil i juvenil des de #matinalLiJ

M.Vinuesa: "l'atelier és una figura que recull i proposa diferents tallers i representacions artístiques dels temes treballats"#matinalLIJ

El gran repte d'aquest model pensat per la franja dels 0-6 és funcionar i estendre's en altres etapes. #matinalLiJ

Loris Malaguzzi va anar augmentant la seva implicació en el projecte fins a liderar-lo, aportant visió i projecte de futur. #matinalLiJ

"Els mestres acompanyen el procés d''aprenentatge dels infants i dissenyen les condicions per tal que es puguin dur a terme"#matinalLIJ

Els infants que estan en un mateix pla aprenen molt de les interrelacions que estableixen entre ells. #matinalLiJ

Reggio Emilia neix post 2a guerra mundial com a model autogestionat per famílies i professorat crític amb el model regular#matinalLiJ

Els grups són de 20 o 25 però sempre amb dues persones al capdavant, això facilita un diàleg pedagògic entre elles. #matinalLiJ

RE aposta per un personal multidisciplinar amb referents teòrics potents que orientin la pràctica. #matinalLiJ

No tenen material curricular convencional i les observacions condicionen les programamcions. #matinalLiJ

La documentació és clau per fer visible la seva activitat, a la comunitat de la que l'escola forma part. #matinalLiJ

Hi ha una formació inicial del mestre però és la reflexió crítica i conscient és molt important. #matinalLiJ

L'experiència Reggio Emilia ens fa reflexionar com organitzar d'altres maneres allò que creiem que s'ha de fer diferent. #matinalLIJ

Hi ha una gran cura de l'estètica, com a objectiu pedagògic#matinalLiJ

RE suposa que l'infant pugui fer el que li interessa sense que representi un desgavell total ja que l'adult els acompanya.#matinalLIJ

L'escola ha de ser eclèctica i es pot inspirar en molts moviments però ha de tenir un projecte propi. #matinalLiJ

Hem de respectar a l'infant, la seva llibertat i al seu potencial.#matinalLiJ

Des de les biblioteques hauriem partir dels infants a l'hora de programar. Com facilitem la seva partcipació? #matinalLiJ

Des de la biblio hem de pensar molt quin és l'objectiu i elements que afavoriran que l'espai de participació es dugui a terme. #matinalLIJ

Les famílies s'han de sentir respectades, hem de comptar amb elles encara que això no impliqui fer sempre el que volen. #matinalLiJ

Uoooo! Exclusiva! Coneixem l'enigmàtica autora Neus Moscada a la#matinalLIJ!!! :)

Com presentar un llibre facilitant al lector l'anàlisi dl contingut i la forma i l seu gaudi, comprensió i desig x la lectura? #matinalLiJ

Com fer un llibre amb un foli en 5 passes i moments en que m'agrada estar sola perquè només quan estic sola... #matinalLIJ

Per què aquestes rodones diuen que són diferents? #matinalLIJ

Opció 1: presentar el procés de creació del llibre i reproduir el procés que volien seguir els autors en un nou mini-llibre. #matinalLiJ

Opció 2: proposar que ells escriguin la ressolució de la història i juguin amb aquest concepte" #matinalLIJ

Opció 3: jugar amb els matrials o objectes que apareixen a la història. #matinalLiJ

Jo, Iris, de 31 anys, crec que aquestes rodones diuen que són diferents perquè... #matinalLIJ pic.twitter.com/IC8C9hXM

Una fórmula d'avançar potser és mirar-nos les coses des d'un altre punt de vista. #matinalLiJ pic.twitter.com/omGukv4T


Debat: "Som les biblioteques, institucions massa tancades?"#matinalLIJ @CarmeFenoll

Debat: "Hi ha coses que potser no les canviarem, però i si potser sí?"#matinalLIJ

Debat: "Provem diferents espais, propostes...però no les deixem estar, mirem-les, mimem-les, girem-les del revés, reflexionem."#matinalLIJ

Debat: "Les sales infantils acompanyem els infants en el procés creatiu, el fomentem? O no estem prou preparats?" @CarmeFenoll #matinalLIJ

En molts casos els infants no són el centre ni tenen cap veu en la definició de les biblioteques i les àrees infantils. #matinalLiJ

Debat: "Estem massa capficats en processos tècnics i paràmetres estadístics que no ens deixen fomentar el procés creatiu?"#matinalLIJ

Debat: "Repensem el servei, obrim camins cap al procés creatiu, però mantenint un terme mig entre la nostra quotidianitat"#matinalLIJ

Debat: "Manca una cultura de participació, hem de començar a generar-la, 1rs resultats no seran els+ òptims, n'aprendrem"#matinalLIJ

Deures: establir relacions amb altres professionals, 2 viatges, formar-nos n partcipació, treballar n l'ideari d'àres infantils #matinalLiJ

I treballar amb els arquitectes per tal de facilitar que tinguin més present a l'infant i a les famílies en el seu projecte. #matinalLiJ

Debat: "Hem de tenir un ideari molt clar sobre les nostres necessitats i cap a on volem anar, i revisar i refer constantment" #matinalLIJ

Deures: 1) viatge a Reggio Emilia i Munic-Hamburg 2) redactar un ideari de les àrees infantils #matinalLIJ

Deures: 3) programar un curs sobre què és un procés de participació i com generar-ne canals des de la biblioteca. @cobdc #matinalLIJ


FI DE LA CRÒNICA piulada!